قندعسل

 
تا وقتی که تو هستی....
نویسنده : سحر - ساعت ۸:۳٦ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٩ دی ۱۳٩۱
 

 

تا وقتی که تو هستی،

تا لحظه ای که یاد تو در خاطر من جاریست . . . 

تا زمانی که دستهای گرمت همراه دستای خسته ی منه . . .

 تا وقتی که نگاهت تنها پناهگاه و تکیه گاه نگاه سرگردان منه . . .

 تا زمانی که تو همسفر جاده زندگی من هستی . . .

 تا وقتی که شونه های تو امن ترین جای دنیاست برای من . . .

   من زنده هستم



 
 
آدامس چگونه می‌تواند به کنترل وزن ما کمک کند؟
نویسنده : سحر - ساعت ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٤ دی ۱۳٩۱
 

خیلی از مردم علاقه‌ی خاصی به آدامس جویدن دارند. خیلی‌ها آدامس بدون قند می‌جوند تا از پوسیدگی دندان‌هایشان جلوگیری کنند و یا این که نفسشان خوشبو شود. برخی دیگر هم برای بالا بدن تمرکز و یا کنترل استرس آدامس می‌جوند. اما باید بدانید که همین آدامس جویدن می‌تواند به کنترل وزن شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با نقش آدامس در کنترل وزن با ما همراه باشید.

 
آدامس چگونه می‌تواند به کنترل وزن ما کمک کند؟

آدامس، ارزان، قابل حمل آسان و کم کالری است. در واقع هر دانه آدامسی که می‌جوید بین 5 تا 10 کالری دارد و بهترین روش برای پیشگیری از «ریزه خواری» و کاهش میزان کالری دریافتی است. آدامس برای کنترل اشتها نیز بسیار موثر است. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 2007 انجام شد، جویدن آدامس قبل از میان وعده‌ی بین ناهار و شام اشتها را کاهش می‌دهد و به این ترتیب کالری کمتری دریافت می‌کنید.

در این پژوهش مشخص شد افرادی که 3 ساعت قبل از عصرانه به مدت 15 دقیقه تا یک ساعت آدامس می‌جوند 36 کالری کمتر نسبت به افرادی که آدامس نمی‌جوند دریافت می‌کنند. نوع آدامس هم فرقی نمی‌کند. یعنی فرقی نمی‌کند آدامس معمولی باشد یا آدامس بدون قند.

زمانی که در آشپزخانه و مشغول آشپزی هستید نیز آدامس بجویید. خیلی از ما

عادت داریم زمان آشپزی مدام از غذا بچشیم و ناخنک بزنیم. همین ناخنک زدن‌ها

برای خیلی‌ها شروع پرخوری و چاقی است

در هر حال جویدن آدامس باعث کاهش اشتها و کالری‌های دریافتی می‌شود. به عقیده‌ی متخصصان پژوهش‌های گسترده تری نیاز است تا نقش آدامس در کنترل اشتها به طور دقیق‌تری مورد بررسی قرار بگیرد. ولی با این حال نیز به نظر می‌رسد جویدن آدامس راهی برای پیشگیری از پر خوری است.

همچنین باید بدانید که آدامس می‌تواند جایگزین مناسب و کم کالری برای میان وعده های سرشار از کالری باشد. به عنوان مثال اگر دو عدد آدامس بجوید در کل 20 کالری نصیبتان می‌شود و این در حالی است که با خوردن دو عدد بیسکوییت شکلاتی یا کرم دار 140 کالری دریافت می‌کنید. می‌بینید که 120 کالری به نفعتان خواهد بود.

 مزیت‌های دیگر آدامس

آدامس: خوشبو کننده‌ی دهان

آدامس نفس شما را خوشبو می‌کند به خاطر این که دهان و گلو را مرطوب و خنک می‌کند برای همین از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند.

 آدامس برای مقابله با پوسیدگی دندان

آدامس باعث تحریک ترشح بزاق می‌شود و به این ترتیب اسیدهای غذایی را که می‌توانند باعث پوسیدگی دندان شود را خنثی می‌کند. به این ترتیب به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.

 آدامس و ویتامین

برخی از آدامس‌ها با ویتامین و مواد معدنی غنی شده‌اند و برای همین جویدن این آدامس‌ها راهی برای دریافت ویتامین  و مواد معدنی نیز می‌باشد.

 آدامس و دندان‌های مرواریدی

برخی از آدامس‌ها این توانایی را دارند که دندان‌ها را سفید کنند و از تشکیل لکه روی دندان‌ها جلوگیری کنند.

 آدامس و بالا رفتن تمرکز

عمل تکراری جویدن آدامس باعث می‌شود ضربان قلب بالا برود و تمرکز بیشتر شود.

 آدامس برای ترک سیگار

آدامس به شما کمک می‌کند تا سیگار را ترک کنید. اگر دارید تلاش می‌کنید که سیگار را کنار بگذارید از آدامس استفاده کنید. نگذارید دهانتان خالی باشد تا هوس آتش زدن سیگار از سرتان بپرد.

 
ترفندهایی برای لاغری با جویدن آدامس

* بعد از صرف غذا زمانی که هنوز احساس سیری کامل نمی‌کنید یک عدد آدامس در دهانتان بگذارید. بعد از چند دقیقه سیگنال‌های سیری ارسال می‌شود.

* بین وعده‌های غذایی زمانی که احساس گرسنگی کردید به جای مصرف میان وعده های پرکالری آدامس بجویید.

* آیا شما هم جزو افرادی هستید که به طور احساسی غذا می‌خورید؟ یعنی از روی بیکاری یا زمانی که دچار استرس و فشارهای روحی شده‌اید به سمت پرخوری کشیده می‌شوید؟ اگر جوابتان مثبت است در این صورت به جای پرخوری آدامس بجویید. با این کار استرس و دیگر احساساتتان بهتر کنترل می‌شود و از «ریزه خواری» و «پرخوری» ناخودآگاه دور می‌شوید.

آدامس نفس شما را خوشبو می‌کند به خاطر این که دهان و گلو را مرطوب و خنک می‌کند برای همین از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند

* زمانی که در آشپزخانه و مشغول آشپزی هستید نیز آدامس بجویید. خیلی از ما عادت داریم زمان آشپزی مدام از غذا بچشیم و ناخنک بزنیم. همین ناخنک زدن‌ها برای خیلی‌ها شروع پرخوری و چاقی است.

این ترفندها به همراه ایجاد تغییراتی در سبک زندگی‌تان شما را به وزن ایده آلتان نزدیک‌تر خواهد کرد. داشتن وزن ایده آل کار چندان سختی هم نیست. لازم است کمی اراده به خرج دهید و راه را درست بروید. رژیم‌های سخت و طاقت فرسا راه درستی نیست. تغذیه‌ی درست، مصرف میوه و سبزیجات زیاد، ورزش و دوری از پرخوری بهترین راه های رسیدن به وزن ایده آل است.

حواستان باشد برای افرادی که از نفخ معده رنج می‌برند جویدن آدامس می‌تواند مشکل ساز باشد زیرا باعث می‌شود باد بیشتری وارد معده شده و مشکل نفخ بیشتر شود.


 
 
دومین ماهگردمون مبارک.....
نویسنده : سحر - ساعت ۱٠:٤٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۱ دی ۱۳٩۱
 

عزیزترازجانم

با تو بودن برایم بهترین لحظات زندگی است

ومن وجود پر مهر و سرشار از عشق تو

را در کاشانه قلبم به وضوح میبینم

ومی دانم با تو میشود به خدا رسید.

                                

 


 
 
چگونه درد ناشی از تزریق واکسن را کاهش دهیم؟
نویسنده : سحر - ساعت ۱٢:۱٥ ‎ب.ظ روز شنبه ٢ دی ۱۳٩۱
 

با تزریق واکسن می توان از بروز بسیاری از بیماری های خطرناک در کودکان پیش گیری کرد اما چگونه می توان مشکل درد و ترس از آن را حل کرد؟

سرفه کردن:یک روش برای کاهش درد تزریق واکسن سرفه کردن است. نتایج بررسی که در سال ۲۰۱۰ انجام شد نشان می دهد، سرفه کردن قبل و بعد از تزریق درد کودکان را کاهش می دهد.


فوت کردن:از کودکان بالای ۳سال بخواهید تصور کنند که روز جشن تولدشان است و بایدهنگام واکسیناسیون شمع ها را فوت کنند.


قبل از تزریق واکسن به آن ها خوراکی شیرین بدهید:نتایج بررسی که در سال ۲۰۱۰انجام شد، نشان می دهد، کودکان بین یک تا ۱۲ماهه که قبل از واکسن زدن، خوراکی شیرین خوردند نسبت به کودکان دیگر کمتر گریه کردند.


استفاده از تصاویر کارتونی:هر نوع حواس پرتی بصری از جمله فیلم کارتونی و بازی ویدئویی باعث آسان تر شدن تحمل درد واکسن می شود.


استفاده از بی حسی:استفاده کردن از بی حسی موضعی یک ساعت قبل از تزریق واکسن باعث بی حسی و کاهش درد می شود.


حواس او را پرت کنید:حواس پرتی در کاهش درد موثر است. بازی با اسباب بازی های جدید، اشاره کردن به تصویری روی دیوار، تکرار کردن حروف الفبا و ... باعث حواس پرتی کودک می شود.