قندعسل

 
در این ساعت بدوید تا لاغر شوید؟!
نویسنده : سحر - ساعت ٧:٢٤ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٩ آبان ۱۳٩٠
 

دویدن صبحگاهی
اگر صبح بدوید این فرصت را دارید که دوش بگیرید، لباس‌‌هایتان را عوض کنید. این انتخاب را دارید که قبل یا بعد از دویدن صبحانه بخوید. مسلماً صبح، زمانی است که بیشتر از اوقات دیگر روز سرحال هستید.

در ‌‌نهایت، دویدن صبحگاهی خواب شبتان را مختل نخواهد کرد. در واقع، دویدن در غروب همیشه مشکلات خواب را به دنبال دارد (به دلیل فعالیت، زمانی برای پایین آمدن ضربان قلب مورد نیاز است).

اما بدن صبح خیلی زود هنوز کامل از خواب بیدار نشده، بنابراین باید صبح بدن را خوب اداره کرد و نباید خیلی به آن فشار آورد. انجام حرکات کششی قبل از شروع دویدن باعث انعطاف پذیری عضلانی و مانع از بروز هر گونه مشکلی می‌شود. این ورزش اگر یک روز بی‌تحرک پشت میز کار را به دنبال داشته باشد، احتمال کوفتگی را بالا می‌برد. در ‌‌نهایت، اگر صبح‌ها می‌دوید باید به تنهایی صبحانه بخورید و حواستان باشد که دیر به سرکار نرسید

یک توصیه، تا جایی که برایتان ممکن است دو صبحگاهی را به تأخیر بیاندازید؛ بهترین زمان بین ساعات ۱۱-۱۰ است.
 
دویدن در ظهر
دما و توانایی‌های بدن در این زمان در بهترین شرایط هستند. ظهر زمان بسیار مناسبی برای انجام کارهایی است که نیاز به سرعت دارد. احیای بدن در وسط روز بسیار خوب اتفاق می‌افتد و احتمال اختلال در خواب وجود ندارد. در ‌‌نهایت، کار بعد از ظهرتان با کیفیت بسیار بالایی انجام خواهد شد.

توجه، شما باید تغذیۀ مناسبی داشته باشید و‌‌ همان طور که می‌دانید صبحانه مهم‌ترین وعدۀ غذایی است (از نوع صبحانه‌های امریکایی). ضمناً شما باید ۳۰ دقیقه قبل از دویدن میان وعده (غلات، میوه‌های خشک) هم میل کنید، البته در این وعده باید از خوردن بیش از حد مواد قندی اجتناب شود. و در ‌‌نهایت ناهارتان هم باید متعادل باشد.

یک توصیه: خوب برنامه ریزی کنید زیرا با توجه به زمان دویدنتان باید یک سری از مسائل را در نظر داشته باشید، از جمله صبحانه، میان و عده و نهار، ساک ورزشیتان، تعویض لباس و دوش گرفتن.
 
دویدن در هنگام غروب
غروب هم زمان بسیار خوبی برای دویدن و انجام کارهای سرعتی است به حدی که احیای بدن بسیار عالی انجام خواهد شد. شما بیشترین انرژی ممکن را ۵ ساعت بعد از یک ناهار سرشار از کربوهیدرات یا ۳ ساعت بعد از عصرانه در اختیار خواهید داشت. بهترین کار این است بعد از یک روز کاری استراحت کنید و هنگام غروب با یک گروه یا در باشگاه ورزشی بدوید.

انجام فعالیت‌های شبانه احتمال مشکلات خواب را با خود به دنبال خواهد داشت. توجه، ممکن است کارتان بیش از حد طول بکشید و برنامۀ دوتان کنسل شود. خستگی روزانه هم ممکن است مانع از دویدن شما گردد. در ‌‌نهایت، باید برنامۀ ورزشیتان را با خانواده‌تان هم هماهنگ کنید زیرا انجام فعالیت‌های ورزشی بازگشت شما به خانه را به تأخیر خواهد انداخت.