قندعسل

 
پروفسور منوچهر جعفریان
نویسنده : سحر - ساعت ۱:٤٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٢ تیر ۱۳٩۱
 
راز سلامتی


 پروفسور منوچهر جعفریان، متخصص و پژوهشگر برجسته علوم تغذیه بعد از 45 سال دوری، به وطن بازگشته و حاصل یافتههای علمی و آزمایشگاهی این محقق که نتیجه 25 سال تلاش مستمر اوست با خود آورده. 
 
 یافته ‌ هایی که در ظاهر آنقدر ساده‌‌ اند که عمل کردن به آنها شوخی به نظر می  رسد.
 
 او می ‌ گوید تغذیه صحیح عامل اصلی سلامت و عادت غذایی غلط که در میان ایرانیان تبدیل به یک فرهنگ شده علت اصلی بیماری هاست.
 
دنیا رژیم ‌ های لاغری را مردود می داند. غذاها ربطی به چاقی یا لاغری ندارد. تئوری«کم بخور لاغر شوی» هنوز در ایران رایج است اما این تئوری در دنیا رد شده. سوءتغذیه انسان را چاق می کند.   در اثر سوءتغذیه ‌ ای که ما در ایران داریم، هورمونهایی در بدن ترشح می شود و این هورمون ‌ ها باعث چاقی یا لاغری می شوند. امروزه آن رژیم های غذایی که دیگر در اروپا و در دنیا هم رد شده سبب کوتاهی عمر، ریزش مو و سلب سلامتی می ‌ شود؛ زیرا بدن افراد در اثر این رژیمها چربی ‌های باوفا را از دست می دهند و این چربی ‌ ها دو ماه بعد با عنوان «یویو افکت» برمی ‌ گردند.
 
»برای سلامتی ‌ تان بخندید؛ ببخشید؛ فراموش کنید دکتر جعفریان می ‌گوید: «خندیدن، بخشیدن، فراموش کردن سه عامل مهم برای سلامت روح و روان است.
 
 باید بیشتر از میوه جات و سبزیجات استفاده کنیم و از گوشت فاصله بگیریم. گوشت در تغذیه جهانی روز به روز بیشتر محکوم می ‌ شود. تمام دنیا به گیاه خواری برگشته است.
 
در کشورهای ژاپن، سوییس و آمریکا رویکرد غذایی به سمت گیاه ‌خواری پیش می ‌ رود.
 
 ما دو نوع تغذیه داریم: تغذیه جسم، تغذیه روح.   تغذیه جسم نیاز به همان پنج ماده غذایی شامل پروتئین ‌ ها، کربوهیدرات ‌ ها، چربی ‌ ها، ویتامین ‌ها و املاح است. تغذیه روح هم وابسته به پنج فاکتور است که شامل هدفدار بودن، اعتماد داشتن به دیگر انسان  ها، اعتقاد، عشق و اراده است.
 
جالب است بدانید طبق یافته های معتبر پروفسور، فقدان هریک از این پنج عامل روحی جذب غذا را در جسم دچار مخاطره کرده و موجب سوءتغذیه و بیماری میشود.
 
 دکتر جعفریان به ‌ سبک غلط طبخ در ایران اشاره کرده و میگوید:
 
 «این طبخ غلط باعث شده سبوس و پوسته ارزشمند گندم یا برنج در ایران دور ریخته شود. با دور ریختن پوسته گندم و برنج با دست خود این پل را خراب می کنیم. اگر آب برنج آبکشی شده را به آزمایشگاه بفرستید، میبینید که سرشار از ویتامین ب1 است.
 
 تمام املاح و نیاز بدن در پوست گندم است که این پوست جداسازی شده و در اختیار مرغ  های خوشبخت قرار داده می شود.   آرد سفید زندگی را کوتاه می کند.   ما در فرآیند آزمایشی در آزمایشگاه دو دسته موش را انتخاب کردیم. به یک دسته آرد سفید دادیم. همه موش ‌ ها بعد از دو هفته مردند. اما به موشهای دسته دوم در سالن دیگر گندم با سبوس داده شد بعد از دو هفته مشاهده کردیم همه می ‌ جهیدند. اینجا ثابت می شود که آرد سفید کشنده است. در کشور سوییس سبوس ‌ گندم یا برنج در بسته های کوچک به قیمت یک فرانک فروخته میشود. در ایران مشاهده کردم که سبوس ‌ ها در کیسه ‌ های بزرگ مقابل نانوایی قرار دارد. با خود گفتم چه  نانوای ثروتمندی... از او پرسیدم چند گرمی  از این سبوس ها به من می ‌ دهید گفت: همه را بردارید.  گفتم چه خوب من دیگر نمی روم سوییس.   نانوا گفت: این کیسه را اینجا گذاشتیم که در زمستان از آن استفاده کنیم.   زمستان خانم ‌ ها به خاطر لغزندگی زمین می خورند.   ما این سبوس ‌ ها را کف زمین می ‌ پاشیم تا مردم زمین نخورند...
 
»سبوس بدن ‌ مان را چربی ‌ زدایی می ‌ کند او تاکید می ‌ کند: «اگر مردم بدانند سبوس در زندگی روزمره چه خاصیتی دارد هرگز این برخورد را با این ماده حیاتی نخواهند داشت.
 
سبوس چربی ‌ های اضافی را همراه صفرا می گیرد. و از سیستم گوارش جدا می کند.   صفرا را به جای اول خود بازمی گرداند و چربی را دفع می کند. سبوس بخورید و بعد از سه هفته به آزمایشگاه بروید. خواهید دید که کلسترول شما چقدر پایین آمده است.سبوس را از نانوایی ‌ ها تهیه کنید و هر صبح در یک لیوان شیر حل کرده مصرف کنید. بهترین سبوس در پوست سیب است که سرشار از پکتین است و اجازه نمی  دهد علاوه بر چربی املاح خطرناک مثل سرب و جیوه در بدن باقی بماند.
 
»«سه» عاملی که عمر را کوتاه می  کند: به گفته پروفسور اثبات شده که چاقی، بی ‌ خوابی، و ناامیدی سه عاملی هستند که عمر را کوتاه می ‌ کنند.
 
 او در پایان تاکید می کند: «اگر می خواهید 120 سال عمر کنید و سالم بمانید، شب ‌ ها غذای پختنی نخورید.
 
 پنج عضو بدن هرگز نمی خوابند: مغز، قلب، ریه، کبد، کلیهها.
 
  یک ماه از سال روزها روزه میگیرید. یازده ماه از سال را هم شب ‌ ها روزه بگیرید و تاثیر آن را در سلامتی ببینید.سعی کنید ساعت شش عصر به بعد چیزی نخورید. عصرانه بخورید.   وعده غذایی سنگین برای شام باعث میشود قلب با فشار بیشتری خون را  پمپاژ کند و اعضایی که در طول شب باید استراحت کنند مجبور به کار باشند.